poniedziałek, 18 listopada 2013

Modna kiedyś terapia Gestalt

„Listy do Klaudii” – Jorge Bucay

Kilka lat temu czytałem tegoż autora (Jorge Bucay jest psychiatrą i psychoterapeutą Gestalt) „Pozwól, że Ci opowiem... bajki, które nauczyły mnie, jak żyć”. Znalazłem tam kilka ciekawych, przydatnych informacji, tym niemniej, jak na moje potrzeby, książka okazała się jednak za bardzo popularna, a temat zbyt lekko potraktowany. „Listy do Klaudii” oceniam jako jeszcze „lżejsze”, choć wada ta sprawia jednocześnie, że książkę czyta się lekko, łatwo i przyjemnie – zwłaszcza, jeśli bezrefleksyjnie. Gloryfikacja egoizmu, pochwały zarozumialstwa i pychy (bo tak zapewne należałoby nazwać przeciwieństwo skromności), jakoś mnie nie przekonują. Ale… znów coś nowego dowiedziałem się o Gestalt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz