niedziela, 4 kwietnia 2010

Jak zrozumieć psychopatę?

„Impuls” – Jonathan Kellerman


Kellerman pisze znakomite powieści sensacyjne z psychologiem Alexem Delaware i policjantem Milo Sturgisem w rolach głównych. W „Impulsie” ich przeciwnikiem jest seryjny zabójca, dokonujący pozornie bezsensownych morderstw w Los Angeles. Wiadomo o nim, że lubi się przebierać, także za kobiety, i ma słabość do dużych, czarnych, luksusowych samochodów.

„Impuls” wydaje mi się nieco słabszy, niż wiele innych powieści Kellermana. Oczywiście nie jest też wykluczone, że to ja miałem nieco gorszy dzień, ale… Zbyt wiele postaci, zbyt wiele wątków, zbyt duży przedział czasowy, bo w sumie kilkanaście lat – wszystko to powodowało, że momentami gubiłem się w fabule, traciłem wątek, nie wiedziałem, skąd się wziął ktoś, kogo właśnie ścigają, śledzą, przesłuchują.