sobota, 26 stycznia 2008

Przewodnik blogera

„Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm” – Andy Wibbels


Polacy założyli na rozmaitych Onetach, Wirtualnych Polskach i innych takich, prawdopodobnie ponad milion blogów. Gdyby 1% z nich prowadzony był systematycznie i miał dla potencjalnych czytelników jakąś wartość, to bylibyśmy blogową potęgą na świecie. Niestety – tak nie jest.

Czemu setki tysięcy ludzi zakłada blogi i porzuca je po kilku tygodniach? Między innymi dlatego, że nie wiedzą, jak to zrobić sensownie, w sposób atrakcyjny i jak przyciągnąć do swojego bloga czytelników.

Na takie i dziesiątki podobnych pytań daje odpowiedzi, propozycje, sugestie, rady i wskazówki Andy Wibbels – bloger można by rzec zawodowy.

Czemu podtytuł książki brzmi „Przewodnik dla małych firm”, pozostaje dla mnie zagadką, gdyż jest to średniej klasy, podstawowy przewodnik dla ludzi, którzy chcą założyć bloga zarówno firmowego, jak i zupełnie prywatnego, osobistego, hobbystycznego i jakiegokolwiek innego.

W szczególności można się tu dowiedzieć, czym są blogi, gdzie ich szukać, jak założyć, jak sprawić, żeby były czytane i odnajdywane, jak na blogach zarabiać, itd.

Szkoda tylko, że krok po kroku opisany przykład procedury zakładania i konfigurowania bloga dotyczy strony anglojęzycznej. Poza tym, na mój gust i potrzeby, poradnik jest nieco zbyt ogólny.