niedziela, 5 sierpnia 2007

Biografia alkoholika

"Przekaż dalej" [opowieść o Billu Wilsonie i AA] - autor anonimowy


W dość niecodzienny sposób trafiła w moje ręce biografia Billa W. (William Griffith Wilson, 1895-1971) współzałożyciela Wspólnoty Anonimowych Alkoholików. Prawie 450 stron połknąłem w trzy dni, a po skończeniu nie miałem wątpliwości, że jeszcze kiedyś do niej wrócę. Może nawet niedługo...

Niesamowity człowiek, niezwykła biografia. Rzetelnie udokumentowana, łącznie z materiałem fotograficznym, sięgająca wstecz aż do dziadków Billa i kończąca się opisem jego nagrobka, jest niewątpliwie profesjonalnie napisaną biografią ciekawego człowieka. Jest także wspaniałym, pasjonującym, nienużącym „czytadłem”.

To jednak nie wszystko. „Przekaż dalej” to opowieść o świecie, który istnieje obok nas, o krok, a który jest tak nieznany, jak druga strona Księżyca i tak niezrozumiały, jak teoria względności.