piątek, 10 sierpnia 2007

Ten koszmarny Bill

"Bill Gates i jego imperium Microsoft" - J. Wallace i J. Erickson


"Bill Gates i jego imperium Microsoft" - jedna z najlepiej napisanych biografii, jakie czytałem. Jednocześnie jest to kolejna książka, którą prowadząc księgarnię przeczytałem w biegu i bez żalu puściłem do sprzedaży. Jednak po latach doszedłem do wniosku, że zrobiłem błąd, że chcę ją mieć, że chcę przeczytć ją przynajmniej raz jeszcze.
Szukałem w antykwariatach, pisałem do WNT... wreszcie znalazłem na Allegro. Kosztowała mnie 1,66 PLN. :-)

Nie jest dla mnie ważne, że historia Billa i jego firmy kończy się w tej książce na początku lat dziewięćdziesiątych. Później to i tak byłaby opowieść o strategi biznesowej wielkiej korporacji. A ja chciałem wiedzieć, jak to było na początku, od czego się zaczęło.

Pierwszy raz czytałem ją w czasie, gdy jeszcze zielonego pojęcia nie miałem o komputerze; nie wiedziałem nawet, którą stroną wsadza się do niego dyskietkę. A mimo to książkę pochłonąłem w moment - jest tam trochę informacji technicznych, ale najwyraźniej tak podanych i w takiej ilości, że nawet laikowi komputerowemu, jakim wtedy byłem, jakoś to nie przeszkadzało.